Time Inc. settles suit filed by former Alabama coach

EL PASO, Texas -- Texas-El Paso football coach Mike Price
felt vindicated after a settlement was reached with Time Inc. over
a Sports Illustrated article recounting a night of drinking at a
topless bar in Florida.

"I'm one happy man right now," Price said Monday. "I can't
tell you how much I appreciated my wife, Joyce, and my family's
loyalty and love. Without their strength, encouragement and support
I don't know if I would have made it."

Price sued the magazine for $20 million, claiming he was defamed
and slandered by a story detailing his actions the night he visited
a topless bar in Pensacola, Fla., in April 2003 while still head
coach at Alabama.

He acknowledged being heavily intoxicated, but denied
allegations of sex at his hotel that the magazine reported. Alabama
fired Price a few days before the article was published.

When asked about that night at the strip club, he paused Monday
and said, "I definitely would have made a different decision that
one night, no question. That was a bad night."

Price, who made his comments during UTEP's regularly scheduled
weekly news conference, said he couldn't discuss any details of the
settlement reached late Friday. In a statement, the publisher did
not disclose terms but said the suit was "amicably resolved."

"Mr. Price asserts that certain events were falsely reported in
the story. Sports Illustrated continues to stand behind its
story," the Time Inc. statement said. Time Inc. owns Sports

Rick McCabe, a spokesman for Time Inc., said the settlement also
resolved Price's claims against reporter Don Yaeger, who wrote the
Sports Illustrated article and still works for the magazine.

The lawsuit was closely watched in part because it developed
into a fight over the magazine's right to protect confidential
sources it said were used in the report.

The 11th U.S. Circuit Court of Appeals ruled in July that
Alabama law did not protect Sports Illustrated from having to
identify a confidential source whose identity was sought by Price's
attorney, Steven Heninger. The court said the law specifically
protected newspapers and broadcast news reports, but not magazines.

McCabe declined comment on whether the magazine or Yaeger had
turned over the names of sources used in the story.

In a phone interview Monday, Heninger said Lori ``Destiny''
Boudreaux, a dancer at the Pensacola bar where Price was drinking,
gave a sworn affidavit saying she was Yaeger's confidential source.
The affidavit was not part of the 11th circuit's record when it
ruled, he said.

Heninger said her account to the magazine was based on hearsay
and not direct knowledge of what happened in Price's hotel room.

"She was never in the room. No sex. She merely told Yeager
there were two people there. That's all they had," he said.

Heninger also issued the following statement through Price: "We
have won every legal battle at every corner. We think we have
vindicated his name. Two and a half years ago we said we would, and
we think we have."

Price also reiterated that he was unjustly fired from Alabama.